Değnek Majisyenin Niteliklerine, Karakterine yada en Azından izlediği Öğretiye Uygun Doğal Yada Sentetik Malzemelerden Hazırlanmış Basit Yada Süslü kısa Sopalardır.
Asa Majisyenin Omuz Boyuna Kadar Olan Ahşap Yada Farklı Materyallerden Üretilmiş , Majisyenin Takip Ettiği Tradisyonu Belli Edecek Şekilde Biçimlendirilmiş Yada Simgeler Taşıyan Desteklerdir. Ustalık Vasfı Olan Majisyenler Asa Taşırlar. Asa Taşıyanlar Önder olarak Kabul Edilir ve Öğrenci Yetiştirebilirler. Asalar da Değnekler Gibi Maji Aracı Olarak Kullanılabilirler Fakat Pratik İşlerde Boyutlarından Dolayı uygun Değillerdir.
Her şeyden Önce Yanında Sürekli Değnek Taşıyan Birisinin Belirli Bir Tradisyona Bağlı olduğunu ve Bu Tradisyonda En Azından Okuyarak Kendini Geliştirdiğini Düşünebiliriz . Değneklerin İlk kullanım Amaçlarından Birisi Okunan kıymetli Kitaplarda Satırı Takip Etmektir.
Bilgili ve Deneyimli Bir Majisyen Kendi Karakterine Takipcisi Olduğu Yola yada Niyetlendiği Başka Bir Çalışmaya Uygun Materyallerden Hazırlanmış Bir Değnek İle Belirli Arketiplerden , Obje yada kişilerden Tıpkı Bir Paratonerin Yıldırımı Çekmesi Gibi Enerjiyi Çeker . Bazı Durumlarda kendi İçerisinde Bazen İse Üzerinde Taşıdığı Bir Tılsım Yada Özellikleri uygun olan Bir Objeye Depolar. Birden Fazla Çalışma Alanı Bulunan Majisyenlerin Birden Çok Değneği Olabilir. Böyle Durumlarda Belirli Tipte Duygu yada Enerjileri Depolamak İçin kullandıkları Tılsım Yada Objeleri Değneklerine Yerleştirerek Bu Enerjilerin Depolanmasını Kolaylaştırabilirler.
Depolanan Bu Gücü Doğru Frekansa Ulaştırıp Kanalize Edebilmek İçin Mantra / Zikir Tekrarlayabilirler . Yada İçsel Olarak Bastırdıkları Dürtüleri Uyandırmak İçin Hazırladıkları Bazı Şiirleri yada Duaları Okuyabilirler
Bazı Değnekler Yapıları Gereği Kendilerini oluşturan Materyallere Göre Majisyenin Enerjisini Aktarırken Değiştirebilirler. Üzerlerinde Bulunan Simgelere Göre olabileceği Gibi Kullanılan Materyallerin Karakteri Veya Değneğin Ucuna İliştirilmiş Bir Mineral İlede Enerji İstenildiği Gibi Değiştirilir.
Çok Yaygın Olmasada Bazı Majisyenler Değneklerindeki Bir Tılsıma Yada Objeye Elemental Bir Hizmetli Bağlayabilirler . Doğuda Buna Hüddam Diğer Pek Çok Kültürde İse Polong Adı Verilir. Bazı Popüler Yapımlarda Görebileceğiniz Gibi Değnek ile İşaret Ederek Yapmasını İstediğiniz Ne İse Söylemeniz Yeterli Gelmektedir.
Her Canlının Yada Nesnenin Yapısına Uygun Bir karakteri Vardır . Kullanılabilen Canlı Artıkları Canlının Yaşarken ki Karakterine Uygun Olabileceği Gibi Belirli Koşullar ve Zamandan Sonra Karakteri Değişir. Nesnelerin Geçirdiği Değişiklikleri ve İlk Hallerini İyi Bilmek Hangi koşullarda Hangi Zamanda Ne gibi Özellikleri Taşıdığı Göz Önünde Bulundurulmalıdır. Örnek vermek gerekir ise Kavak Ağacından Bir Değnek Yapmaya Karar Verdik . Kavak Ağacı Yapısı Gereği Toprakta Büyür ve Buradan Beslenir. Nefes Alır Nefes Verir. Odunu Yanınca Ateş Çıkarır. Bünyesinde Bol Bol Su Vardır ve Su İçer . Yani Dört Elementi Barındırır. Şimdi Bilincimizin Normalden Daha Uyanık Olduğu ve Hormonlarımızın Değişimine Sebep Olan Dolunayı Düşünün. İçsel Bir Duyguyu uyandırmak İçin Yada Karanlıkta kalan Bir olayı Aydınlatabilmek İçin Hangi Zaman Kavak Ağacından Yapılmış Bir Değnekten Faydalanmak Doğrudur ? Elbette İlk Bahar Aylarında Dolunay Işığının En Parlak Olduğu Zamanda Almak İşleri Kolaylaştırır Çünkü Materyal Hayat Bulmaya Başlamıştır. Yapısı Gereği Suculdur Aynı Zamanda Canlıdır. Su Elementi Ay İle Bağlantılıdır buda Kullanılan Materyalin Gücünü Arttırır. Ay ise Duygular ve Ruhlarla Bağlantılıdır. Demek ki Kavak Ağacından Ruhlarla İlgili Çalışmalarda Faydalanılabilir. Ay ışığı İle Bağlantısından Dolayı Karanlıkta Gizlenenleri Aydınlatabilir. Dolunaydan kaynaklı Yaşayanlara Canlılık Getirme Gücünüde Depolamıştır. Hatta Dolunay Ruhu Kemiklerden Sökerek Bir Sonraki Yolculuğuna Hazırlar ?? Ama Kavak Ateş Elementi İlede Alakalıdır Şimdi nasıl olacak ? Ateş İle Alakalı Her Tür Çalışma İçin Kavak Ağacından Kışın Tamamen Suyu Çekilmiş ve Uykuda Olduğu Zaman İyice kurutarak Faydalanılabilir. Ama Ateş İle İlgili En Doğru Ağaç Çam Türleridir Reçinelerinde Filajistonu Bolca Barındırırlar Bu Sebeple Ateş Elementi ve Bağlı Tüm unsurlar ile Çalışılacak olunur İse Yazın En kurak ve Sıcak Zamanı Çam Ağacından Alınan Bir Dal İle Değnek Yapılması Daha Doğru olacaktır.
Tek Tek Tüm Materyallerin Karakterini Ezberlemeye Gerek Yok Elbette Bu Fazlaca Bilgi ve Deneyim Gerektiren Bir konudur Bu Sebeple Majinin Yazılı Hale Gelmesinden Sonraki Dönemlerde Her Bir Materyalin yada Canlının Belirlenmiş Bir Gezegene Bağlanması Düşünüldü. Buna taşıdığı Yıldız ışığı Denir . Heinrich Cornelius Agrippa von Nettesheim’in Gizli Felsefe Yada Büyü Felsefesinde Nesnelerin , Canlıların Hatta Duyguların Yıldız ışığından Söz Edilmektedir. Söz Gelimi Öfke Ateş İle Bağlantılıdır Nedenine Gelince Vücut ısısı Yükselir , Öfkeli Kişi Terler , Sık Nefes Alır Verir ve İçin İçin Yanma Hisseder vb.. vb.. Ateş Güneşle Direkt Olarak , Mars İle Dolaylı Olarak Bağlı Sayılır. Tüm Bu Materyallerin Karakterleri , zamana Bağlı Geçirdiği Evreler , Taşıdıkları Yıldız Işığı ve Bu ışığın En Güçlü Olduğu Zaman ( Gezegenin Günü Ve Saati ) , Çevresel Şartlara Göre Gelişimi Yada Çürümesi , İşlenme Süreci , Üzerindeki Güç Sembolleri ve Eklenmiş ise Tılsım yada Başka objelere Göre Uyumlu Bir Değnek Yada Asa Yapmak Gerekir.
Asa ve Değnek Konusunda Başarıya Ulaşmak Çok Fazla Bilgi ve Deneyim Gerektirir . Elbette El Becerisi de İster. Asa Yada Değnek Tüm Bu Unsurlar Göz Önüne Alınarak Yapılmalıdır. Majisyenin Karakteri , Takip Ettiği Yol Yada Uygulayacağı Ritüel , Materyalin Karakteri , Zamanı , Durumu , İşlenecek Simgelerin Gücü , Eklenmesi Gereken Mineral yada Metaller. Birde Bunların Bir Araya Getirilip Birlikte Çalışacakları Zaman ???
Nesnelerin Karakterlerine Bağlı Olarak Taşıdıkları Yıldızın ışığı O Yıldızın Gününde ve Saatinde Normalde olduğundan Çok Daha Güçlüdür .Nesnenin Geçirdiği Sürecin ve Döngüsünün Gözetilip Bilinmesi Gerekir. Eklenecek Her Bir materyali Bu Zaman Gözetilerek Seçmek ve İşleme Yapılacak Asa yada Değneğin Gücünü ve İşlevselliğini Önemli Ölçüde Arttırır. Bir Araya Getirme Yine uygun Saat Gözetilerek Yapılmalıdır.
Pek Çok Majisyen ve Hatta Cadı Kendi Asa yada Değneklerini Yapmak Yerine Bunları ya Satın Alırlar Yada Hediye Olarak Edinirler. Böyle Bir Durumda Edinilen Asa yada Değneğin Tüm Materyallerinin Uygunluğunu yada Taşıdığı Yıldız ışığını Bilmek Pek Mümkün Değildir . Fakat Kişiye Yada İlerlediği Yola uyumlamak Mümkündür İşte Birkaç Küçük Örnek .
Hazır Edindiğiniz Asanızın yada Değneğinizin Uyumunu Arttırmak İçin Köprü Görevi Görecek Kişisel Bir Aksesuarınızı , Karakteriniz İle İlişkili Bir Minerali yada Metali Ekleyebileceğiniz Gibi Basitçe Üzerine Manalı Semboller İşlemek Uyumu ve Gücü Arttıracaktır.
Kişiye Yada Yapılacak İşe – Daha İyisi İkisine de Uygun Düşecek Bir Yıldızın ışığını Taşıyan Yağ İle Mesh Etmek. Bu Altta Yatan Uyumsuzlukları Azaltmak ve En Azından İlk Seferler İçin Değneği yada Asayı Biraz daha Güçlendirmek İçin Uygulanabilir Bunu Kullandığınız Yağın Bağlı Olduğu Yıldızın Günü ve Saatinde Sürekli Tekrarlamanız Gücü Arttırmak İçin Yeterlidir.
Kişiye yada Yapılacak İşe Uygun , Yıldızın Gününde ve Saatinde Toplanmış Yağmur Hatta Daha İyisi Çiğ Suyu İle Asayı Yada Değneği Tamamen Islatmak ve Bu uygulamayı Yıldızın Günü ve Saatinde Tekrarlamak Gücünü Arttırmak İçin Yeterli Olacaktır.
Karanlık Ay Evresinde Başlanarak Dolunay Zamanı Finali Yapılacak Kısa Bir Ritüeldir. Modern Sihirbaz ve Cadıların Sıklıkla kullandığı Bir Yöntem. Asa Yada Değneğinizin Altına Aynı Ölçüde ve Yıldızın Işığına Uygun Bir Metal Bağlayın ve Metal Aşağıda Kalacak Şekilde , Altarınıza Yerleştirin . Ayın En Karanlık Olduğu Zamandan Başlayarak Dolunay Gecesi Final Yapmak Üzere Her Gün Aynı Saatte Altarın Başına Dikilin Asanızı Yada Değneğiniz ile Konuşun ve Ona Bir İsim Verin , Görevlerini Hatırlatın , Vaftiz edin Olmadı Mesh Edin . Sizin yada Yolunuza Ait Olan Bir Tütsü İle Tütsüleyin .Dolunay Gecesi Metali Dikkatlice Çıkarın ve Artık Asanızı yada Değneğinizi Yanınızdan Eksik Etmeyin.